Ostoskorisi

EHDOT

Lävistyskorut, peruskorut ja tatuointi- & lävistystarvikkeet

1) SOVELTAMISALA

1.1 Näitä Wildcat GmbH:n (jäljempänä “Myyjä“) ehtoja sovelletaan kaikkiin kuluttajan tai elinkeinonharjoittajan (jäljempänä “Asiakas“) ja Myyjän välillä tehtyihin sopimuksiin, ja ne koskevat kaikkia Myyjän verkkokaupassa tarjolla olevia tavaroita ja/tai palveluja. Asiakkaan omia ehtoja ei täten hyväksytä, ellei toisin ole erikseen sovittu. 

1.2 Näiden ehtojen mukaan kuluttaja on kuka tahansa henkilö, joka hankkii tavaroita ja/tai palveluja yksityiskäyttöön, kokonaan tai pääosin oman elinkeinonsa, liikkeenharjoittamisensa tai ammattinsa ulkopuolella. Näiden ehtojen mukaan elinkeinonharjoittaja on kuka tahansa henkilö, joka hankkii tavaroita ja/tai palveluja oman elinkeinonsa, liikkeenharjoittamisensa tai ammattinsa tarpeisiin liittyvissä tarkoituksissa joko henkilökohtaisesti tai toisen henkilön kautta, joka toimii elinkeinonharjoittajan nimissä tai hänen lukuunsa.

2) SOPIMUKSEN TEKEMINEN

2.1 Myyjän verkkokaupassa esillä olevat tuotekuvaukset eivät ole Myyjän puolelta sitovia tarjouksia, vaan ne palvelevat ainoastaan Asiakkaan antaman, sitovan tarjouksen tekemistä. 

2.2 Asiakas voi jättää tarjouksen Myyjän verkkokauppaan integroidulla tilauslomakkeella. Poimittuaan tavarat ja/tai palvelut virtuaaliseen ostoskoriin, annettuaan kaikki kassalla pyydetyt tiedot ja viimeisteltyään tilausprosessin painamalla tilauksen lähetysnappia, Asiakas tekee laillisesti sitovan sopimustarjouksen virtuaalisessa ostoskorissa olevista tavaroista ja/tai palveluista. Asiakas voi esittää Myyjälle tarjouksen myös sähköpostilla tai puhelimitse.

2.3 Myyjä voi hyväksyä asiakkaan tarjouksen viiden päivän kuluessa 

  • toimittamalla kirjallisen tilausvahvistuksen; sikäli kuin tilausvahvistuksen saaminen on Asiakkaan kannalta välttämätöntä, tai 
  • toimittamalla tilatut tavarat Asiakkaalle; sikäli kuin tavaroiden vastaanottaminen on Asiakkaan kannalta ratkaisevaa, tai 
  • pyytämällä Asiakasta maksamaan tekemänsä tilauksen. 

Sopimus on saatettu päätökseen, kun jokin edellä mainituista vaihtoehdoista toteutuu. Jos Myyjä ei hyväksy Asiakkaan tarjousta edellä mainitun ajan kuluessa, katsotaan tarjous hylätyksi ja Asiakas ei ole enää sidottu antamaansa sopimustarjoukseen. 

2.4 Tarjouksen hyväksymisaika alkaa Asiakkaan tarjouksen lähettämispäivää seuraavasta päivästä ja päättyy viidennen päivän umpeutuessa. 

2.5 Myyjä tallentaa sopimuksen sisällön ja toimittaa sopimuksen, tiedon näistä ehdoista ja asiakastiedot asiakkaalle kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse tai kirjeitse) sen jälkeen, kun asiakas on tehnyt tilauksensa. Lisäksi sopimuksen sisältö tallennetaan Myyjän verkkosivuille ja mikäli asiakas on luonut verkkokauppaan asiakastilin ennen tilauksensa lähettämistä, Asiakas löytää sopimuksen sisällön salasanalla suojatun asiakastilin kautta. 

2.6 Asiakas voi korjata antamiaan tietoja käyttämänsä laitteen näppäimistö- ja/tai hiiritoiminnolla ennen sitovan tilauksen lähettämistä. Kaikki annetut tiedot näkyvät ennen tilauksen lähettämistä yhteenvetona vahvistusikkunassa ja Asiakas voi korjata tietoja vielä silloin ja varmistua niiden oikeellisuudesta. 

2.7 Sopimuskieli on Suomi. 

2.8 Tilausten käsittely ja yhteydenpito tapahtuu yleensä sähköpostin ja automaattisen tilausten käsittelyn kautta. On Asiakkaan vastuulla varmistaa, että hänen tilauksen käsittelyä varten antamansa sähköpostiosoite on oikea, ja että Myyjän lähettämät sähköpostit voidaan vastaanottaa tähän osoitteeseen. Asiakkaan vastuulla on roskapostisuodattimia käytettäessä varmistaa, että kaikki Myyjän ja/tai Myyjän toimeksiantaman kolmannen osapuolen tilauksen käsittelyn yhteydessä lähettämät sähköpostit voidaan toimittaa perille. 

3) PERUUTTAMISOIKEUS 

Kuluttajat ovat oikeutettuja peruuttamisoikeuteen. Tarkemmat tiedot peruuttamisoikeudesta ja ohjeet palautusten tekemiseen löytyvät täältä.

Muistathan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Myyjä on oikeutettu veloittamaan / jättämään hyvittämättä noutamatta jätetystä tilauksesta koituvat postikulut.

4) HINNAT, POSTIKULUT, TOIMITUSAIKA & MAKSAMINEN

4.1 Ellei tuotekuvauksissa toisin mainita, ilmoitetut tuotteiden hinnat ovat lopullisia hintoja ja sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron (Y-tunnuksella vahvistetuilta yritysasiakkailta ei pidätetä arvonlisäveroa). Mahdolliset toimitus- ja postikulut ilmoitetaan ja veloitetaan erikseen. 

4.2 Suomeen toimitettavien tilausten kohdalla käytettävissä on seuraavat toimitustavat:

  1. Postipaketti (toimitus Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin)
    Tilausten postikulut ovat 4,99 €. Vähintään 40 € arvoiset tilaukset (tuotteiden arvo) toimitetaan ilman postikuluja (yritysasiakkailla ilmaisen toimituksen raja on 250 €). Toimitusaika on asuinpaikkakunnasta ja tilaushetkestä riippuen 5-9 päivää.
  2. Kotiinkuljetus (Postin kotipaketti)
    Kotiinkuljetuksen hinta on 10,99 €. Toimitusaika on asuinpaikkakunnasta ja tilaushetkestä riippuen 5-9 päivää.
  3. Pikatoimitus (UPS Express EU)
    Yritysasiakkaille on tarjolla myös pikatoimitus, jonka hoitaa UPS. Pikatoimitusten toimitusaika on n. 2 arkipäivää postituksesta laskien. Pikatoimitus on tarjolla vähintään 500 € arvoisiin tilauksiin ja sen hinta on 40,32 € (alv 0%). Vähintään 1000 € arvoiset tilaukset saavat ilmaisen pikatoimituksen.

Tilaukset toimittaa Posti (pikatilaukset UPS) ja tilaukset sisältävät seurannan, jonka lähetystunnus toimitetaan asiakkaalle tilauksen postittamisen jälkeen.

Wildcat.fi-verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen. Muihin maihin toimitettavaksi halutut tilaukset tulee tehdä Wildcatin kansainvälisestä verkkokaupasta tai muista maakohtaisista Wildcat-verkkokaupoista. Toimituksista Euroopan unionin ulkopuolisiin maihin saattaa syntyä lisäkustannuksia, jotka eivät ole Myyjän vastuulla ja ne jäävät aina asiakkaan maksettavaksi. Tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi rahansiirtokustannukset (siirtomaksut, valuuttakurssimaksut) sekä tullimaksut ja mahdolliset verot. 

4.3 Tilaukset voidaan maksaa käyttäen Myyjän verkkokaupassa tilaushetkellä tarjolla olevia maksutapoja. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:

  1. Verkkopankki
    Voit maksaa tilauksesi verkkopankissasi oman pankkisi verkkotunnuksia käyttäen. Palvelun tarjoaa Paytrail ja käytettävissä olevat kaikki yleisimmät Suomessa käytetyt pankit.
  2. MobilePay
    MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. MobilePay-sovelluksesta vastaa Danske Bank (voit tutustua sovellukseen tarkemmin Danske Bankin verkkosivuilla).
  3. Lasku & osamaksu (vain henkilöasiakkaat)
    Walley Laskun/Osamaksun valitsemalla voit tehdä maksun joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle. Tutustu maksutapaan tarkemmin Paytrailin sivuilla.
  4. Luottokortti
    Luottokortti-maksutavan tarjoaa Mollie ja käytettävissä ovat VISA, Eurocard/Mastercard ja American Express.
  5. Apple Pay
    Näppärä maksutapa, jolla voit korvata maksukorttisi käyttämisen niin verkossa kuin myymälöissäkin. Lue lisää Applen sivuilta.
  6. PayPal
    PayPal on turvallinen ja helppo maksutapa verkkoshoppailuun. Lue lisää PayPalin sivuilta.

Näet kaikki käytössä olevat maksutavat myös kaupan etusivun alareunassa “MAKSUTAVAT”-kohdassa, ostoskorissasi ja kassalla. 

4.4 Jos tilaus on sovittu maksettavaksi ennakkoon, tulee maksu suorittaa välittömästi sopimuksen solmimisen yhteydessä.

4.5 Jos maksu suoritetaan Paytrailin tarjoamalla maksutavalla, maksujen käsittely tapahtuu maksupalveluntarjoaja Paytrailin kautta (Paytrail Oyj, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Suomi (jäljempänä “Paytrail”) ja sen yhteydessä noudatetaan Paytrailin käyttöehtoja, jotka ovat nähtävissä täällä.

4.6 Jos maksu suoritetaan Mollien tarjoamalla maksutavalla (esim. luottokortti tai debit-kortti ja Apple Pay), maksujen käsittely tapahtuu maksupalveluntarjoaja Mollien kautta (Mollie B.V., Keizersgracht 126, 1015 CW Amsterdam, Alankomaat (jäljempänä “Mollie”) ja sen yhteydessä noudatetaan Mollien käyttöehtoja, jotka ovat nähtävissä täällä.

4.7 Jos maksu suoritetaan PayPalin tarjoamalla maksutavalla, maksujen käsittely tapahtuu maksupalveluntarjoaja PayPalin kautta ((Europe) S.a. r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (jäljempänä “PayPal”) ) ja sen yhteydessä noudatetaan PayPalin käyttöehtoja, jotka ovat nähtävissä täällä. Jos Asiakkaalla ei ole PayPal-tiliä, sovelletaan maksuun PayPalin tilittömän maksamisen ehtoja, jotka ovat nähtävillä täällä.

5) TILAUSTEN LÄHETTÄMINEN  JA TOIMITTAMINEN

5.1  Ellei toisin ole sovittu ja ellei hyväksyttävä syy toisin edellytä, tavarat toimitetaan pääsääntöisesti Asiakkaan tilausprosessin yhteydessä valitsemaan toimitusosoitteeseen. 

5.2 Jos tavaroiden toimittaminen Asiakkaalle ei ole mahdollista, kuljetusyritys palauttaa tavarat Myyjälle. Mikäli palauttaminen johtuu Asiakkaasta johtuvista syistä, vastaa Asiakas epäonnistuneesta toimituksesta aiheutuvista kustannuksista. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos asiakas ei ole voinut vaikuttaa tapahtumaan, joka johtaa toimituksen epäonnistumiseen, tai mikäli Myyjä ja/tai kuljetusyritys ei ole ilmoittanut toimituksesta asianmukaisesti ja riittävän ajoissa. 

5.3Myyjä pidättää oikeuden tilauksen osittaiseen toimitukseen. Tässä tapauksessa Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle, milloin kaikki erät voidaan toimittaa. Toimitus tulee suorittaa kohtuullisessa ajassa. Tällaisesta osittaisesta toimituksesta ei peritä lisäkustannuksia, kuten ylimääräisiä postikuluja. Mikäli Asiakas on kuitenkin pyytänyt itse tilauksen osittaista toimitusta, Myyjä pidättää oikeuden veloittaa Asiakkaalta postikulut. 

5.4 Myytyjen tavaroiden tapaturmainen vaurioituminen ja/tai tuhoutuminen, sekä tahaton huononeminen ovat Asiakkaan vastuulla siitä hetkestä eteenpäin, kun Asiakas tai Asiakkaan valtuuttama henkilö tai yritys ottaa tavarat haltuun.

Mikäli Asiakas toimii elinkeinonharjoittajana ja noutaa tuotteet Myyjän toimipaikasta, tavaroiden tapaturmainen vaurioituminen ja/tai tuhoutuminen, sekä tahaton huononeminen ovat Asiakkaan vastuulla siitä hetkestä eteenpäin, kun toimitettavat tavarat luovutetaan pätevälle kuljetushenkilölle Myyjän toimipaikassa.

5.5Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa sopimuksen virheellisen varastosaldon ja/tai tavaroiden vajavaisen täydennystoimituksen takia. Tämä pätee vain, jos Myyjä ei ole vastuussa täydennystoimituksen virheestä. Myyjän on pyrittävä kaikin kohtuullisin keinoin hankkimaan luvatut tavarat. Mikäli tavaroita ei ole saatavilla tai ne ovat saatavilla vain osittain, Myyjän on ilmoitettava siitä Asiakkaalle viipymättä ja Asiakkaan niin halutessa palautettava suoritetut maksut välittömästi. 

5.6 Logistisista syistä johtuen, Asiakas ei voi noutaa tavaroita suoraan Myyjältä. 

6) VIRHEVASTUU 

6.1 Lakisääteiset kuluttajan oikeudet ovat voimassa. 

6.2 Jos Asiakas on kuluttaja ja hän käyttää peruuttamisoikeuttaan, vastaa Myyjä tavaroiden palauttamisesta koituvista postikuluista edellyttäen, että Asiakas noudattaa Myyjän antamia palautusohjeita. 

7) LAKI JA TUOMIOISTUIMEN TOIMIVALTA

7.1 Jos Asiakas on kohdan 1.2 mukaisesti kuluttaja, osapuolten välisiin sopimussuhteisiin sovelletaan sen maan lakia, jossa Asiakkaalla on asuinpaikka. YK:n yleiskokouksen yleissopimusta kansainvälistä tuomioistuinten kauppaa koskevasta sopimuksesta ei käytetä. Lisäksi sen valtion tuomioistuimilla, jossa Asiakkaan kotipaikka sijaitsee, on yksinomainen toimivalta ratkaista kaikki näihin suhteisiin liittyvät riidat. 

7.2Jos Asiakas toimii kohdan 1.2 mukaisesti elinkeinonharjoittajana, osapuolten välisiin sopimussuhteisiin sovelletaan sen maan lakia, jossa Myyjän toimipaikka sijaitsee. YK:n yleiskokouksen yleissopimusta kansainvälistä tuomioistuinten kauppaa koskevasta sopimuksesta ei käytetä. Lisäksi sen valtion tuomioistuimilla, jossa Myyjän toimipaikka sijaitsee, on yksinomainen toimivalta ratkaista kaikki näihin suhteisiin liittyvät riidat. 

8) VAIHTOEHTOINEN RIIDANRATKAISU

8.1 EU:n komissio tarjoaa verkkosivuillaan linkin verkkovälitteisen riidanratkaisun alustaan.

Tämä alusta toimii tuomioistuimen ulkopuolisena ratkaisuna kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisistä verkkomyynti- ja palvelusopimuksista johtuvissa riita-asioissa. 

8.2 Myyjä ei ole velvollinen eikä valmis osallistumaan riitojenratkaisumenettelyyn vaihtoehtoisessa riidanratkaisuelimessä.